Laminowanie i laminat – co to jest?

Na rynku spożywczym, kosmetycznym, jak i przemysłowym, coraz więcej producentów chce wyróżnić swój produkt kształtem bądź wyglądem. W ten sposób chcą być rozpoznawalnie wśród wielu marek, które już zdążyły zaistnieć. Każda firma chce być rozpoznawalna, choćby po samym znaku rozpoznawczy lub wyjątkowym kolorze, dlatego oklejają swój wyrób laminatem. Spotkamy go wszędzie. Od butelek na sok, po produkty żywnościowe, na plastikowych workach czy woreczkach kończąc. Są wszechobecne, jednak niewiele osób zdaje sobie sprawy z ich produkcji, jak i składu. Pora przyjrzeć się im z bliska.

Estetyczny wygląd na folii

estetyczne laminaty folioweNaturalnie występującym w przyrodzie laminatem jest drewno. W tym przypadku wypełnieniem są włókna celulozowe, a lepiszczem, lignina. Dzięki temu przykładowi widzimy, że mowa o rodzaju tworzywa, który powstaje poprzez połączenie dwóch lub więcej materiałów o różnych właściwościach. Spajane wypełnieniem, zachowuje swoją wytrzymałość. W ten sposób, może powstać podłoga do naszego pokoju, która zachowuje swój blask na wiele lat. Z kolei estetyczne laminaty foliowe są wykorzystywane głównie do tworzenia nadruku na małe opakowania, oklejenia butelek czy puszek z nadrukowanym logiem firmy, składem zawartości czy rozpoznawalnym obrazkiem firmy. Sęk w tym, by jak najlepiej oddać charakter towaru i poprzez zainteresowanie klienta, sprawić, by po niego sięgnął ze sklepowej półki. By kolory na laminacie były jak najbardziej wyraziste stosuje się najnowocześniejszą technikę nakładania kolorów. Dobrze dobrane barwy,nie tylko przyczyniają się do ugruntowania swojej pozycji na rynku, ale również może wpływać na preferencje zakupowe konsumentów. Laminaty foliowe mają wiele zalet. Najważniejszą ze wszystkich jest niespotykana trwałość. Odporne na ścieranie, nie wyblakną szybko nawet przy wystawieniu ich na długotrwałe promieniowanie słoneczne. Wykazują również wysoką odporność na działanie mechaniczne jak i trudne warunki pogodowe. Jest to dobra inwestycja na długie lata.

Dobry skład produkty to połowa sukcesu. Trzeba dbać o atrakcyjny wygląd naszego artykułu. Technologia, którą oferują nam producenci folii, etykiet i nadruków pozwala na stworzenie tego, czego nasz produkt potrzebuje najbardziej – estetyczne i rozpoznawalnego nadruku.