Jak powinna wyglądać idealna wizytówka?

Dobrze zaprojektowaną wizytówkę, która zawiera najważniejsze informacje kontaktowe powinien posiadać każdy z nas. Niezależnie od tego czy pracujesz w dużej, prężniej rozwijającej się firmie, prowadzisz małą działalność gospodarczą czy wręcz dopiero poszukujesz pracy. Atrakcyjna wizytówka przykuwająca wzrok oraz posiadająca odpowiednie informacje o Tobie może korzystnie wpłynąć na rozwój kariery. Jak powinna wyglądać doskonała wizytówka oraz co powinna w sobie zawierać?

Co jest najważniejsze podczas projektowania wizytówki? 

wizytówki projektPodstawową zasada brzmi: mniej znaczy więcej. Choć ludzie są wzrokowcami, to jednak liczne badania prowadzone przez cenionych naukowców dowodzą, że zbyt duży natłok elementów graficznych czy słów może dezorientować odbiorców. Skupmy się w pierwszej kolejności na typowo graficznych aspektach wizytówki. Nie powinny one posiadać krzykliwej szaty graficznej, kolorystyka powinna być więc wyważona i subtelna. Jeśli nasza firma posiada logo to warto dopierać kolory właśnie pod nie. W ten sposób nasza wizytówka będzie wyglądała profesjonalnie oraz przejrzyście, a elementy graficzne nie będą się ze sobą gryzły. W Polsce najbardziej popularnym, pożądanym rozmiarem wizytówki jest format A8 (czyli 74 × 52mm). Wizytówki tej wielkości są najbardziej kompaktowe i dobrze leżą w dłoni. Warto zadbać również o atrakcyjny, ale i przede wszystkim przejrzysty i czytelny font, rodzaj czcionki na który się decydujemy jest więc bardzo istotny (warto pogrubić najważniejsze informacje, dzięki temu będą one szybciej przykuwały uwagę odbiorcy). Do najważniejszych informacji, które muszą zawierać wizytówki projekt należą: nasze imię i nazwisko (pod nim może bezpośrednio znajdować się również tytuł naukowy czy stanowisko pracy), adres naszego zamieszkania (nie należy zapominać o kodzie pocztowym oraz miejscowości), numery kontaktowe (najlepiej podać zarówno numer firmowy, jak i prywatny), adres email (warto zadbać o jego nazwę, powinna być ona jak najbardziej profesjonalna, najlepiej jeśli będzie zawierać nasze imię oraz nazwisko). Na końcu warto podać również adresy stron internetowych które prowadzimy, lub odnośniki do wszelkich portali społecznościowych, które potwierdzają nasze kwalifikacje i stawiają nas przy tym w dobrym świetle (nie należy podawać typowo prywatnych odnośników do prowadzonych przez nas portali, na których przyszły pracodawca może znaleźć np. nieodpowiednie, przesadnie prywatne treści). 

Dobrze zaprojektowana wizytówka ma ogromny wpływ na naszą karierę. Wizytówki otwierają bowiem drzwi do wielu firm oraz pracodawców, z którymi nie zawsze na codzień mamy styczność. Warto więc zadbać o odpowiednią prezencję tych kieszonkowych nośników informacji. Dobrze skomponowane wizytówki mogą  sprawić, że poszerzymy cenne kontakty lub nawet znajdziemy nową, lepszą pracę. Pamiętajmy jednak o tym, że powinny być one jak najbardziej przemyślane i atrakcyjne.